10.15.2014

Robyn - Dancing On My Own 中文歌詞


Music Video Ver.


Acoustic Ver.


Robyn
獨自跳舞
Dancing On My Own

Somebody said you got a new friend
聽說你交了個新朋友
Does she love you better than I can
他有像我那麼愛你嗎
It's a big black sky over my town
我的世界變得烏雲密佈
I know where you at, I bet she's around
我知道你在哪 我猜她也一定在吧
Yeah, I know it's stupid, I just gotta see it for myself
對啊 我知道這樣很蠢 我只是想要親眼證實

I'm in the corner, watching you kiss her
我就站在角落 看著你親她
I'm right over here, why can't you see me
我就站在這裡欸 難道你沒看見嗎
I'm giving it my all, but I'm not the girl you're taking home
我付出了所有 但卻無法成為那個被你帶回家的女孩
I keep dancing on my own
剩下我獨自享受這夜晚

I'm just gonna dance all night
我只想就這樣不停地一整晚跳下去
I'm all messed up, I'm so outta line
我整個人一團糟 行為過分越界
Stilettos on broken bottles
高跟鞋踏在破了的玻璃杯上
I'm spinning around in circles
我喝茫得還在不斷的轉圈圈

I'm in the corner, watching you kiss her
我就站在角落 看著你親她
I'm right over here, why can't you see me 
我就站在這裡欸 難道你沒看見嗎
I'm giving it my all, but I'm not the girl you're taking home
我付出了所有 但卻無法成為那個被你帶回家的女孩
I keep dancing on my own
剩下我獨自享受這夜晚

So far away but still so near
遠在天邊卻近在你眼前
(The lights go on, the music dies)
燈光依然亮著 音樂卻死氣沉沉的
But you don't see me standing here
但你卻看不見我站在這
(I just came to say goodbye)
我只是來跟你道別的