12.09.2014

Nicki Minaj - Bed Of Lies 中文歌詞


Audio Ver.


Nicki Minaj
Bed Of Lies 滿是謊言

Do you ever think of me when you lie
當你想要欺騙我的時候 有沒有想過我
Lie down in your bed, your bed of lies
自己造的孽自己受
And I knew better than to look in your eyes
我知道只要看著你的雙眼
They only pretend you would be mine
它們就只會假裝你會是我的
And oh how you made me believe
你是怎麼辦到的讓我如此相信
You had me caught in every web that you weaved
你讓我陷入每一個你所撒的謊言裡
But do you ever think of me when you lie
但你曾否想過我 當你想要欺騙我的時候
Lie down in your bed, your bed of lies
自己造的孽自己受

You could never make eye contact
你永遠都沒辦法直視我和我眼神接觸
Everything you got was based off of my contacts
你所得到的一切都是因為靠我的人際關係
You a fraud, but I'mma remain icon-stat
你是一個騙子 但我仍然是個指標性藝人
Balenciagas on my boots with the python strap
穿著Balenciagas(巴黎世家)皮製的蟒蛇靴子
You was caught up in the rush
你陷入於名利和慾望
And you was caught up in the thrill of it
陷入於當中的快感裡
You was with me way before I hit a quarter mill' in it
你曾伴在我身邊 當我還沒功成名的時候
Put you in the crib and you ain't never pay a bill in it
把你捧在手心裡但你卻從來沒付出過
I was killin' it, man, you got me poppin' pills in it
你令我傷心欲絕 令我靠藥物來維持日常
I told Baby hit you, I said this nigga buggin'
我叫我的朋友來替我出氣 我說只是你在迷戀我
'Cause I was doing it for us, I told 'em fuck the public
我這麼做全是為了我們 我希望這段戀情能有點隱私
Couldn't believe that I was home alone, contemplating
但最後卻沒想到剩我獨自的在家 沉思著
Overdosin', no more coastin', no more toastin' over oceans
上癮 即使沒有任何的藥物也沒辦法放輕鬆 情緒起伏不定 

They say you don't know what you got 'til it's gone
俗語說 你不明白你曾經擁有過什麼直到你失去後
They say that your darkest hour come before your dawn
俗語說 熬過最黑暗的時候就會出現美好的黎明
But there was something that I should've asked all along
但有些事我一直以來就早該問你的
I'mma ask on the song
問題都在我的歌裡

Do you ever think of me when you lie
當你想要欺騙我的時候 有沒有想過我
Lie down in your bed, your bed of lies
自己造的孽自己受
And I knew better than to look in your eyes
我知道只要看著你的雙眼
They only pretend you would be mine
它們就只會假裝你會是我的
And oh how you made me believe
你是怎麼辦到的讓我如此相信
You had me caught in every web that you weaved
你讓我陷入每一個你所撒的謊言裡
But do you ever think of me when you lie
但你曾否想過我 當你想要欺騙我的時候
Lie down in your bed, your bed of lies
自己造的孽自己受

I just figured if you saw me, if you looked in my eyes
我突然想到如果哪天你遇見我 直視我的雙眼
You'd remember our connection and be freed from the lies
你就會記得為何當初我們如此來電 並且從謊言中解脫
I just figured I was something that you couldn't replace
我突然想到我曾經是你沒辦法取而代之的
But there was just a blank stare and I couldn't relate
但那只是沒靈魂的眼神 我沒辦法參與你的一切
I just couldn't understand and I couldn't defend
我無法了解也無法捍衛
What we had, what we shared, and I couldn't pretend
我們曾經擁有和分享過的一切 我沒辦法假裝
When the tears roll down it's like you ain't even notice 'em
當我的眼淚留下 你卻永遠都無法注意到
If you had a heart, I was hoping that you would show it some
如果你是真的真心的話 我希望你能夠表現出些什麼
What the fuck you really telling me? What you telling me
你他媽的在說些什麼 你到底在胡扯些什麼
I could tell you lying, get the fuck out, don't yell at me
我能看得出你在撒謊 你給我他媽的滾開 別對著我吼
I ain't mean to cut you, I ain't wanna catch a felony
我不是真的想要傷害你 我才不想犯下重罪
This ain't How To Be A Player, you ain't Bill Bellamy
你不是電影HTBAP(如何成為花花公子)裡的男主角

They say you don't know what you got 'til it's gone
俗語說 你不明白你曾經擁有過什麼直到你失去後
They say that your darkest hour come before your dawn
俗語說 熬過最黑暗的時刻就會出現美好的黎明
But there was something that I should've asked all along
但有些事我一直以來就早該問你的
I'mma ask on the song
問題都在我的歌裡

So does she know I've been in that bed before
所以她知道我曾經陷入過你的謊言裡嗎
A thousand count, and not a single thread of truth
無數千次 而且根本沒有一次誠實過
If I was just another girl
如果那時候的我只是另一個女孩
Then I'm ashamed to say that I'm not over you
那我就會不要臉的說 我仍然無法忘記你
There's one thing I need to know
有一件事我必須要知道
So call me when you're not so busy just thinking of yourself
打給我 當你不再忙於只替自己著想的時候