2.02.2015

Sam Smith - I've Told You Now 中文歌詞


Official Acoustic Ver.


歌詞翻譯    前言:
矛盾的感情希望對方知道自己心裡想的是什麼
只給提示卻不把內心話說出口
但事實忍不住還是說了 終於開口了
最想要的就是你啊

歌詞翻譯    結論:
根本就是個超級無敵心酸的歌詞

Sam Smith 
I've Told You Now
終於肯說出口

You know what I mean
你懂我意思的
It's like walking in the heat all day with no water
那感覺就像在炎熱的陽光下缺乏水分的行走一整天
It's like waiting for a friend
感覺就像等待著一個朋友
Watching everybody else meet theirs on that corner
看著其他人都在街角裡遇見了自己的朋友
Or losing in an argument
或在爭執中落敗
Though you're right, can't get your thoughts in order
即使你是對的 但卻無法好好表達你的想法

Still I refrain from talking at you, talking on
我不再告訴你我所經歷的
You know me well, I don't explain
你了解我的啊 因此我從不解釋

But what the hell
但他媽的你有沒有搞錯
Why do you think I come round here on my free will
不然你以為我幹嘛會心甘情愿的來找你
Wasting all my precious time
浪費了我所有寶貴的時間
Oh, the truth spills out
喔 事實忍不住還是說了
And oh, oh I, I've told you now
此刻我已經把內心話告訴你了

You know what I mean
你懂我意思的
Although I try my best I still let down the team
即使我用盡了全力卻依舊讓你失望了
You're everything I want
你是我最想要擁有的一切
Why should I resist when you are there for me
為什麼我還要把這一切推開 當你已經選擇陪伴著我

I've told you now
終於肯說出口了
I've told you now
此刻我已經把內心話告訴了你
I've told you now
終於肯說出口了
I've told you now
終於肯說出口了





MORE:
Sam Smith - Leave Your Lover
Sam Smith - I'm Not The Only One
Sam Smith - Lay Me Down