3.02.2015

Fall Out Boy - Irresistible 中文歌詞


Music Video Ver.


Fall Out Boy 
Irresistible 難以抗拒

Coming in unannounced, drag my nails on the tile
迎面而來的突擊 將讓你感受到指甲刮瓷磚般的痛苦
I just follow your scent, you can just follow my smile
我跟隨著你的氣味就能找到你 你也能在人群中辨識出我的笑容
All of your flaws are aligned with this mood of mine
你所有的缺陷和我此刻的心情都是對應著的 
Cutting me to the bone, nothing left to leave behind
將我裡裡外外都剖開 沒什麼好放不開的
You ought to keep me concealed just like I was a weapon
你答應過會將我隱藏起來就如秘密武器
I didn't come for a fight but I will fight til the ending
我不是來起爭執的 但我會奮戰到底
This will not be a battle, might not turn out okay
這不會是場決鬥 也許不會有好的結果
You know you look so Seattle but you feel so LA
你知道嗎 你看起來如此可靠 相處起來卻如此瘋狂

And I love the way you hurt me
而我愛上了你如此狠心地對我
It's irresistible, yeah
如此難以抗拒 耶
I love the way, I love the way
我愛上了 我愛上了你如此
I love the way you hurt me, baby
我愛上了你如此狠心地對我 親愛的
I love the way, I love the way
我愛上了 我愛上了你如此
I love the way you hurt me, baby
我愛上了你如此狠心地對我 親愛的

I'm gonna get you to burst just like you were a bubble
我將會激怒你就像泡泡般把你戳爆
Frame me up on your wall just to keep me out of trouble
把我框在你的墻上就只為了讓我遠離麻煩
Like a moth getting trapped in the light by fixation
就像飛蛾撲火 被你吸引 牢牢地困住無法逃離
Truly free, love it baby, I'm talking no inflation
真正的自由 你會愛上它的 我說的是不變質的愛
Too many war wounds and not enough wars
無數爭吵後留下的創傷 卻還不足夠
Too few rounds in the ring and not enough settled scores
擂台戰鬥的回合太少 這樣的分數還不夠分出勝負
Too many sharks, not enough blood in the waves
太多的鯊魚 卻沒有足夠的鮮血隨浪衝來
You know I give my love a f-f-four letter name
你知道我將我所有的愛都付出於你了

You're second hand smoke, second hand smoke
你就如同被吸入所呼出來的二手煙 如同二手煙
I breathe you in, but honey I don't know what you're doing to me
我對你上了癮 但親愛的我不懂你為什麼要如此對我
Mon chéri but the truth catches up with us eventually
親愛的 但事實的真相終究會浮出於我們的面前
Try to say live, live and let live
試著說你想活得精彩 並且真正的去實現
But I'm no good, good at lip service
但我並非如此擅長於親吻
Except when they're yours, mi amor
尤其親吻的對象是你 親愛的
I'm coming for you and I'm making war
我正朝你而來而這將會是一場戰爭

And I still love the way you hurt me
但我依舊愛上了你如此狠心地對我 
It's irresistible, yeah
如此難以抗拒 耶
I love the way, I love the way
我愛上了 我愛上了你如此
I love the way you hurt me, baby
我愛上了你如此狠心地對我 親愛的
I love the way, I love the way
我愛上了 我愛上了你如此
I love the way you hurt me, baby
我愛上了你如此狠心地對我 親愛的