12.27.2015

Gnash - I Hate U I Love U 中文歌詞


Music Video Ver.




Gnash 

我恨我愛你

I Hate U I Love U 


Feeling used
即使知道被利用
But I’m still missing you
但我仍舊很想你
And I can’t see the end of this
不知這一切什麼時候才會結束
Just wanna feel your kiss against my lips
只是想感受你的吻在我嘴唇上
And now all this time is passing by
時間不斷地消逝
But I still can’t seem to tell you why
但我似乎還是無法告訴你為何
It hurts me every time I see you
只要每見你一次心就如同刀割
Realize how much I need you
意識到自己有多麼需要你

I hate you I love you

我恨你 我愛你
I hate that I love you
我恨自己那麼愛你
Don’t want to
即使多不想
But I can’t put nobody else above you
卻也沒辦法讓其他人取代你
I hate you I love you
我恨你 我愛你
I hate that I want you
我恨自己對你的慾望
You want her, you need her
你想要的是他 你需要的是他
And I’ll never be her
而我永遠都無法成為他

I miss you when I can’t sleep

無法入眠的時候都在想你
Or right after coffee
剛醒喝完咖啡的時候也是
Or right when I can’t eat
沒胃口進食的時候也是
I miss you in my front seat
我想念開車時坐我隔壁的你
Still got sand in my sweaters
沙子還留在我的毛衣裡
From nights we don’t remember
自那已回憶不起的夜晚裡
Do you miss me like I miss you?
你會像我那樣那麼想你嗎
Fucked around and got attached to you
到處風流卻還是愛上了你
Friends can break your heart too
即使是朋友也能夠讓你心碎
And I’m always tired but never of you
我厭倦這世上的一切卻對你永不膩
If I pulled a you on you, you wouldn’t like that shit
要是讓你來感受一下你的態度 你也不會喜歡
I put this reel out, but you wouldn’t bite that shit
我把問題都攤出來講 但你卻不領情
I type a text but then I never mind that shit
我打了一封簡訊 但想想這也是多餘
I got these feelings but you never mind that shit
我所有的這些想法告訴你 但你卻不曾在意
Oh oh, keep it on the low
好吧 壓抑住這感情就好
You’re still in love with me but your friends don’t know
你對我保有好感但你的朋友都不知道
If you wanted me you would just say so
如果你真的有想過和我在一起 你就會告訴我
And if I were you, I would never let me go
我要是你就不會讓我就這樣的離開
I don’t mean no harm
我並沒有惡意
I just miss you on my arm
只是想念在我手臂裡的你
Wedding bells were just alarms
教堂裡的鐘聲只是預警
Caution tape around my heart
警告貼條圍繞於我心
You ever wonder what we coulda been?
你有沒有想過我們之間未來會是如何
You said you wouldn’t and you fucking did
你說你不會 但你還是他媽的照做了
Lie to me, lie with me, get your fucking fix
欺騙我 把我拉進你的謊言裡當共犯 就只為了讓自己好過一點
Now all my drinks and all my feelings are all fucking mixed
此刻我的情緒和酒飲全都混在一起
Always missing people that I shouldn’t be missing
總是想念著不該想念的人
Sometimes you gotta burn some bridges just to create some distance
有時候你必須自斷後路就只為了與人保持距離
I know that I control my thoughts, and I should stop reminiscing
我知道這一切所以壓抑著感情 而我也該停止思念了
But I learned from my dad that it’s good to have feelings
但我爸告訴過我即使有這種情緒也不是壞事
When love and trust are gone
當愛與信任都消失
I guess this is moving on
我想這就是該往前看的時候了
Everyone I do right does me wrong
每個我用心對待的人對待我的方式都相反
So every lonely night, I sing this song
所以在每個寂寞的夜晚裡 我唱著這首歌

I hate you I love you

我恨你 我愛你
I hate that I love you
我恨自己那麼愛你
Don’t want to
即使多不想
But I can’t put nobody else above you
卻也沒辦法讓其他人取代你
I hate you I love you
我恨你 我愛你
I hate that I want you
我恨自己對你的慾望
You want her, you need her
你想要的是他 你需要的是他
And I’ll never be her
而我永遠都無法成為他

All alone I watch you watch her

我孤獨地站在此處看著你眼裡只有她
Like she’s the only girl you’ve ever seen
仿佛她是你在世上唯一所見過的女孩
You don’t care u never did
你根本不曾在乎過
You don’t give a damn about me
你才他媽的懶得理我咧
Yeah all alone I watch you watch her
是啊 我孤獨地站在此處看著你眼裡只有她
She’s the only thing you’ve ever seen
她是你在世上唯一所見過的女孩
How is it you never notice
為什麼你卻注意不到
That you are slowly killing me
你是在慢性把我虐待至死啊

I hate you I love you

我恨你 我愛你
I hate that I love you
我恨自己那麼愛你
Don’t want to
即使多不想
But I can’t put nobody else above you
卻也沒辦法讓其他人取代你
I hate you I love you
我恨你 我愛你
I hate that I want you
我恨自己對你的慾望
You want her, you need her
你想要的是他 你需要的是他
And I’ll never be her
而我永遠都無法成為他