12.27.2015

田馥甄 Hebe - 小幸運 A Little Happiness 英文歌詞


Music Video Ver.


田馥甄 Hebe
小幸運 A Little Happiness 

Intro:
很久很久以後我們才知道
Until now we finally know
當一個女孩說她再也不理你
When a girl said that she no longer cares about you
不是真的討厭你
Doesn't mean that she hates you
而是他很在乎你
It means she cares about you a lot
非常非常在乎你
Absolutely, truly, doubtlessly cares about you

我聽見雨滴落在青青草地
I heard the raindrops falling onto the lawn
我聽見遠方下課鐘聲響起
I heard school bell ringing far away from here
可是我沒有聽見你的聲音 認真呼喚我姓名
But I can't hear your voice calling my name 

愛上你的時候還不懂感情
I know nothing about feelings when I was in love with you
離別了 才覺得刻骨銘心
Until parting makes me feel unforgettable
為什麼沒有發現 遇見了你 是生命最好的事情
How can I not notice meeting you is the best thing of my life

也許當時忙著微笑和哭泣
Maybe we were busy living in the moment
忙著追逐天空中的流星
Chasing shooting stars in the sky
人理所當然的忘記
People always took things for granted
是誰風裡 雨裡 一直默默守護在原地
Like the one who always be there no matter what

原來你是 我最想留住的幸運
Turns out you're the fortune I wanna hold 
原來我們 和愛情曾經靠得那麼近
Turns out we were once so close to love
那為我對抗世界的決定 
The decision to fight the world for me
那陪我淋的雨
And getting caught in the rain with me 
一幕幕都是你 一塵不染的真心
It was always you and your pure sincere heart

與你相遇 好幸運
It was so lucky to met you
可我也失去 為你淚流滿面的權利
But I've lost the right to cry over you
但願在我看不到的天際 
Hope somewhere I can't see
你張開了雙翼
You spread your wings
遇見你的註定
And found yourself the one
她會有多幸運
How lucky she would be

青春是段跌跌撞撞的旅行
Youth is the journey about making mistakes
擁有著後知後覺的美麗
Having the beauty of understood backwards   
來不及感謝
Haven't got a chance to thank you
是你給我勇氣 讓我能做回我自己
For giving me the courage to be myself

也許當時忙著微笑和哭泣
Maybe we were busy living in the moment
忙著追逐天空中的流星
Chasing shooting stars in the sky
人理所當然的忘記
People always took things for granted
是誰風裡 雨裡 一直默默守護在原地
Like the one who always be there no matter what

原來你是 我最想留住的幸運
Turns out you're the fortune I wanna hold 
原來我們 和愛情曾經靠得那麼近
Turns out we were once so close to love
那為我對抗世界的決定 
The decision to fight the world for me
那陪我淋的雨
And getting caught in the rain with me 
一幕幕都是你 一塵不染的真心
It was always you and your pure sincere heart

與你相遇 好幸運
It was so lucky to met you
可我也失去 為你淚流滿面的權利
But I've lost the right to cry over you
但願在我看不到的天際 
Hope somewhere I can't see
你張開了雙翼
You spread your wings
遇見你的註定
And found yourself the one
她會有多幸運
How lucky she would be

Ending:
謝謝你出現在我的青春裡 謝謝
Thank you for being a part of my youth