2.01.2015

Rihanna - Four Five Seconds 中文歌詞


Music Video Ver.



歌詞翻譯    前言:
敘述兩個在夜裡爭吵的情侶
各說各話 理不清的誰對與錯
PS:Kanye 的動姿永遠令人覺得
額有點走火入魔的感覺哈哈

Rihanna 
(Ft. Kanye West & Paul McCartney)
Four Five Seconds 快要發狂

I think I've had enough

我想我已經受夠了
I might get a little drunk
我也許有點醉醺醺的
I say what's on my mind
腦裡想什麼就說什麼
I might do a little time
也許會因為發酒瘋而被關
Cause all of my kindness
導致我所有的仁慈
Is taken for weakness
都化成為我的弱點

Now I'm Four Five Seconds from wilding

此刻我差不多就快要發瘋了
And we got three more days 'til Friday
而我們還要撐三天才會到禮拜五
I'm just tryna make it back home by Monday morning
我只是想要禮拜一早上能夠回到家
I swear I wish somebody would tell me
我發誓 我希望有人能告訴我 (現在情況是怎樣啦)
Ooh, that's all I want
喔 那是我最想要知道的

Woke up an optimist

醒來的時候是個樂天派
Sun was shining, I'm positive
陽光照耀著 我很樂觀
Then I heard you was talkin' trash
然後我聽見你說一堆的垃圾廢話
Hold me back, I'm 'bout to spaz
快阻止我 我快要發瘋了

Yeah, 'bout FourFiveSeconds from wilding

是的 差不多就快要發瘋了
And we got three more days 'til Friday
而我們還要撐三天才會到禮拜五
I'm just tryna make it back home by Monday morning
我只是想要禮拜一早上能夠回到家
I swear I wish somebody would try
我發誓 我希望有人能來嘗試惹我 (讓我發洩情緒)
Ooh, that's all I want
喔 那是我最想要的

And I know that you're up tonight

而我知道今晚你一定無法入眠
Thinking, "How could I be so selfish?"
心裡想著:我怎麼能這麼自私?
But you called 'bout a thousand times
即使你已經打了無數次的電話來
Wondering where I've been
想知道我到底去了哪裡
Now I know that you're up tonight
此刻我知道今晚你一定無法入眠
Thinking, "How could I be so reckless?"
心裡想著:我怎麼能那麼魯莽?
But I just can't apologize
但我就是無法為此而道歉
I hope you can understand
我希望你能夠諒解

If I go to jail tonight

要是今晚我要被關進牢
Promise you'll pay my bail
答應我你會幫我付保釋金
See they want to buy my pride
看著他們想把我的尊嚴給買走
But that just ain't up for sale
但那是非賣品
See all of my kindness
看著我所有的仁慈
Is taken for weakness
都化成為我的弱點