4.02.2015

M.I.A. - Can See Can Do 中文歌詞



Audio Ver.


M.I.A. 
Can See Can Do 本份

Checking on cracked phones

整天都在滑手機 查看新資訊
Staying up together till dawn
機不離身直到凌晨天亮
Does it make a difference
這麼做的話能不能看出差別
If we all become the same pawn?
要是我們都成為任由社會擺佈的棋子

Looking back at history

回顧以前的歷史
Yeah, all the things that it's shown
對啊 所有往事都會顯現出來
Some things are just do
有些會告訴我們該怎麼做
And some things are just don't
而有些則是該避免的

Can see, can do

能夠見證的 能夠做的
Can see can do, can you
能夠見證也能夠做的 你能嗎
Can we get past history
我們能夠超越歷史嗎
Wanna make a future with you
我想和你一起創造未來

There's only a few things that I really really get

我真正能夠了解的只有一些事
Yeah, you know, I'm sure about that
對啊 你懂的 我也非常確定
There's only a few things that can knock me off my track
能夠害我偏離軌道的事物不多
Yeah, cause I'm sure about that
是的 因為我非常的肯定
There's only a few things that I really, really get
我真正能夠了解的只有一些事
Yeah, you know, I'm sure about that
對啊 你懂的 我也非常確定
There's only a few things that can knock me off my track
能夠害我偏離軌道的事物不多
Yeah, cause I'm sure about that
是的 因為我非常的肯定

I keep it going like it's never enough
我不斷的努力 因為還能夠更好
Chasing the masses and the things above
匆忙逃離的群眾和即將來臨的災難
Some people see planes, some people see drones
有些人看見的只是飛機經過 有些人則看見無人駕駛的戰鬥機
Some people see a doom, some people see domes
有些人看見的是導彈連帶的末日 有些人則只看見煙霧籠罩成的圓頂

I keep my shoulders up, my head all wrapped up

我將我的肩膀豎直 把我的頭都包起來
Circumstances, it makes my mind fucked up
的這種情況下 我的腦裡一片混亂
I keep it cool when things are hot, act up
我試著保持冷靜 當事情變緊急該行動時
I stay on it, on point, they can't catch up
我乖乖地呆在原地 他們不會追上我的

Bring loads, I got two roads

帶來的負載 我有兩種選擇
One: privacy, two: piracy
一、隱私 二、盜竊
Stay on the DL, don't wanna get caught
保持低調 不想要被抓到
In 'n' out at the VS
在決鬥中的勝利與慘敗
P.S., do you wanna drink beers?
對了你要來喝一杯啤酒嗎
Heineken Black, Sonnen, that's what we do, yes
黑海泥根、德國飯店裡 這就是我們
Brought what? Side to side, but nothing spill
我們有帶來困擾嗎 左右互看 沒什麼啊
Just a bit on my shoelace

就只是一點小事嘛