10.05.2015

Sam Smith - Writing's On The Wall 中文歌詞



Music Video Ver.


007 惡魔四伏
Soundtrack from 007 : Spectre

Sam Smith
Writing's On The Wall
不祥之兆

I've been here before
我也曾如此成就過

But always hit the floor
但最終都失敗落幕
I've spent a lifetime running
我用盡一輩子去逃避
And I always get away
總有辦法置身事外
But with you I'm feeling something
但和你在一起的時候 有種奇妙的感覺
That makes me want to stay
讓我想要安定下來

I'm prepared for this
我已經準備好了
I never shoot to miss
我從不打沒有把握的仗
But I feel like a storm is coming
但這感覺就像是暴風迎面而來
If I'm gonna make it through the day
如果想要以後日子過得好
Then there's no more use in running
那逃避已經沒有必要了
This is something I gotta face
這是我必須要面對的事

If I risk it all
如果我賭上所有
Could you break my fall?
你有辦法阻擋我的墜落嗎


How do I live?
我該如何活下去 

How do I breathe?
我該如何呼吸

When you're not here I'm suffocating
當我難受著你卻不在我身邊的時候

I want to feel love, run through my blood
我想要感受愛在血液裡沸騰的感覺

Tell me is this where I give it all up?
這就是我為你而放棄一切的原因嗎

For you I have to risk it all
為了你 我必須豁出所有

Cause the writing's on the wall
因為我怕我無法再陪著你很久


A million shards of glass
成千上萬破碎的玻璃片如同過去的回憶

That haunt me from my past
穿越時空 纏綿著我
As the stars begin to gather
如同群星聚合的夜空裡
And the light begins to fade
光茫逐漸消逝
When all hope begins to shatter
當所有的希望開始破滅
Know that I won't be afraid
我知道我能夠勇敢面對

If I risk it all
如果我賭上所有
Could you break my fall?
你有辦法阻擋我的墜落嗎


How do I live?
我該如何活下去 

How do I breathe?
我該如何呼吸

When you're not here I'm suffocating
當我難受著你卻不在我身邊的時候

I want to feel love, run through my blood
我想要感受愛在血液裡沸騰的感覺

Tell me is this where I give it all up?
這就是我為你而放棄一切的原因嗎

For you I have to risk it all
為了你 我必須豁出所有

Cause the writing's on the wall
因為我怕我無法再陪著你很久

The writing's on the wall
我有不祥的預感 我怕我無法再陪著你很久

How do I live?
我該如何活下去 

How do I breathe?
我該如何呼吸

When you're not here I'm suffocating
當我難受著你卻不在我身邊的時候

I want to feel love, run through my blood
我想要感受愛在血液裡沸騰的感覺

Tell me is this where I give it all up?
這就是我為你而放棄一切的原因嗎

How do I live?
我該如何活下去 

How do I breathe?
我該如何呼吸

When you're not here I'm suffocating
當我難受著你卻不在我身邊的時候

I want to feel love, run through my blood
我想要感受愛在血液裡沸騰的感覺

Tell me is this where I give it all up?
這就是我為你而放棄一切的原因嗎

For you I have to risk it all
為了你 我必須豁出所有

Cause the writing's on the wall
因為我怕我無法再陪著你很久