1.14.2015

Fall Out Boy - Immortals 中文歌詞


Music Video Ver.


大英雄聯盟
Soundtrack from Big Hero 6
(以下歌詞皆照電影劇情來翻)

Fall Out Boy
Immortals 不朽傳奇

They say we are what we are
他們說我們該是什麼就是什麼
But we don't have to be
但我們可以不用去遵守他人給的限制
I’m bad behavior but I do it in the best way
即使我的行為不良但我用在對的地方
I'll be the watcher of the eternal flame
我會守護著 這熊熊燃燒永恆不滅的信念
I'll be the guard dog of all your fever dreams
我會成為你的忠實獵犬 看守你所有熱血的夢想

I am the sand in the bottom half of the hourglass 
我的青春隨著時間已消逝了一半
I'll try to picture me without you but I can't
我會試著想象當我身邊沒有你的時候會如何 但我沒辦法
'Cause we could be immortals, immortals
因為我們是有機會成為不朽傳奇的
Just not for long, for long
即使沒辦法長久地持續著

Live with me forever now
從此刻起和我一起永垂不朽吧
pull the blackout curtains down
把遮掩拿下 勇敢地站出來 別在意他人的目光
Just not for long, for long
即使沒辦法長久地持續著
We could be immortals
我們是有機會成為不朽傳奇的

Sometimes the only payoff for having any faith
有時候懷著信心唯一的好處
Is when it's tested again and again everyday
就是當老天不斷地考驗著你時 可以讓你更堅強
I'm still comparing your past to my future
我依舊拿你的過去來和我的未來做比較
It might be your wound, but they're my sutures
也許那是你的痛處 但它們卻能讓我更進步