4.04.2016

Kelly Clarkson - Piece By Piece 中文歌詞



Music Video Ver.


Live Ver.


Kelly Clarkson
Piece By Piece 一點一滴

And all I remember is your back
我的記憶裡就只有你的背影
Walking towards the airport, leaving us all in your past
你走向機場 將我們與這一切棄之敝屣
I traveled fifteen hundred miles to see you
我跋涉了一千五百英里就為見你一面
Begged you to want me, but you didn't want to
懇求你讓我待在身邊 但你卻拒絕

But piece by piece he collected me
但他將我一點一滴的拼湊起來
Up off the ground where you abandoned things, yeah
將所有你棄之敝屣的一切從地上撿起
Piece by piece he filled the holes
他一點一滴的填滿那些
That you burned in me at six years old
在我六歲時你狠心烙下的傷口
And you know
而你知道嗎
He never walks away
他不曾離開過
He never asks for money
他不曾要過我一分錢
He takes care of me
他總是照顧著我
He loves me
他深愛著我
Piece by piece he restored my faith
一點一滴的讓我重拾回信心
That a man can be kind and a father could stay
原來男人也能夠如此善良 甚至是個願伴我身邊的父親

And all of your words fall flat
你所說的話都落空收尾
I made something of myself and now you wanna come back
我活出了成就 所以你現在終於想回到我身邊了?
But your love it isn't free, it has to be earned
但你的愛不是無條件的 想要也得付出代價
Back then I didn't have anything you needed so I was worthless
回想從前由於我一無是處 所以對你而言我才如此不值得

But piece by piece he collected me
但他將我一點一滴的拼湊回來
Up off the ground where you abandoned things, yeah
將你棄之敝屣的一切從地上撿起
Piece by piece he filled the holes
他一點一滴的填滿那些
That you burned in me at six years old
在我六歲時你狠心烙下的傷口
And you know
而你知道嗎
He never walks away
他不曾離開過
He never asks for money
他不曾要過我一分錢
He takes care of me
他總是照顧著我
Cause he loves me
因為他愛我
Piece by piece he restored my faith
一點一滴的讓我重拾回信心
That a man can be kind and a father could stay
原來男人也能夠如此善良 甚至是個願伴我身邊的父親

Piece by piece
一點一滴的

Piece by piece I fell far from the tree
一點一滴的我也在慢慢地長大
I will never leave her like you left me
我是不會像你拋棄我那樣離開她的
And she will never have to wonder her worth
而她也不需要去質疑自己的價值
Because unlike you I'm going to put her first
因為我不像你 我會將她擺在第一順位

And you know
而你知道嗎
He'll never walk away
他是永遠不會離開的
He'll never break her heart
他是永遠不會傷她心的
He'll take care of things
他會把我們都照顧好
He'll love her
他會好好的愛她
And piece by piece he restored my faith
而他一點一滴的讓我重拾回信心
That a man can be kind and a father should be great
原來男人也能夠如此善良 甚至能謹守作為父親該有的職責

Piece by piece
一點一滴的