4.09.2016

林宥嘉 Yoga Lin - 浪費 Unrequited 英文歌詞



Music Video Ver. 


林宥嘉 Yoga Lin
浪費 Unrequited

多久了 我都沒變
I never changed
愛妳這回事 整整六年
It's been six years since I fell for you
妳最好 做好準備
You better be ready 
我沒有打算 停止一切
Cause I'm not gonna stop loving

想說我沒有志願

I mean I have nothing else to do 
也沒有事情好消遣
And no hobby at all
有一個人能去愛 多珍貴
It's precious to me, having someone to love 

沒關係妳也不用給我機會

Nevermind you don't have to give me a chance 
反正我還有一生可以浪費
Cause I've a lifetime to waste on you
我就是剩這麼一點點倔
I'm just a bit stubborn
稱得上我的優點
And it's what I'm good at

沒關係妳也不用對我慚愧

Nevermind you don't have to feel bad about it
也許我根本喜歡被妳浪費
Maybe I'm just like to be wasted by you
隨便妳今天拼命愛上誰
Whoever you madly in love with today
我都會坦然面對
It's okay I can get it
即使要我跟妳再耗個十年
Even if you want me to waste another 10 years for you  
無所謂
I sure will

妳和他沒有如願

You guys didn't end up as expected 
短短半年內開始分裂
Broke up with just half a year
我的愛依舊沒變
My love for you still
連我自己都對我欽佩
kinda proud of myself too

有的是很多資源

I've lots of love to give
我有的是很多時間
And I've a lifetime 
不去愛才是浪費 多不對
It's a waste not using it to love

沒關係妳也不用給我機會

Nevermind you don't have to give me a chance 
反正我還有一生可以浪費
Cause I've a lifetime to waste on you
我就是剩這麼一點點倔
I'm just a bit stubborn
稱得上我的優點
And it's what I'm good at

沒關係妳也不用對我慚愧

Nevermind you don't have to feel bad about it
也許我根本喜歡被妳浪費
Maybe I'm just like to be wasted by you
就算我再去努力愛上誰
Cause even if I try my best to love someone else 
到頭來也是白費
It will ended up wasting 
不如永遠跟妳耗
I'd rather waste my time with you
來得快樂對不對
It's more happy, right?