12.30.2014

蘇打綠 Soda Green - 無眠 Sleepless 中英文歌詞


Music Video Ver.


蘇打綠 Soda Green
無眠 Sleepless 

今阿日月娘那這呢光
今晚的月亮那麼亮
The moon so bright tonight
照著阮歸暝攏未凍睏
照得我整晚都沒睡
Too shine, I can't even sleep all night
連頭毛都沒休睏
連頭髮也沒得休息
Even my hair can't get rest 
(親像魚死底花園)
像是魚死在花園裡
Like fish dead in the garden

你甘知阮對你的思念
你知不知道我對你的思念
Do you know that I miss you
希望你有同款的夢
希望你也有著一樣的夢
Hope that we're having the same dream
咱兩人做陣返來那一天
我們一起並肩回來的那一天
About the day we back home together
互相依偎的情愛
互相依偎的愛情
About the love story of us

底你的心肝內 是不是還有我的存在
在你的心裡 還有沒有我的存在
Am I still had a place inside your heart ?
永遠攏底等 
永遠就只能在等
All I can only do is waiting 
有時陣嘛會不甘願
有時候也會不甘願
Sometimes it's sucks to wait 

想講要作伙飛
想說要一起飛走
Wanna fly away with you
去一個心中美麗的所在
到一個心中美麗的地方
To a beautiful ideal place  
所有的一切 
所有的一切
All of these (dream)
攏總尬你放作夥
全部都和你放在一起
I'll put it together with you
希望你 會當了解
希望你 可以了解
Hope that you'll understand one day 

我不管多少時間
我不在乎多少時間
I don't care about the time
多少目屎 
多少眼淚
The fallen tears
多少失望 來忍耐
多少失望 來忍耐
Or how many disappointment to get through these
我不管你當時會返來
我不管你什麼時候會回來
I don't care when will you gonna come back
其實我嘛不知影 為怎樣 為怎樣憨憨等待
其實我也不知道 為什麼 為什麼傻傻地等待
In fact, I don't even know why I keep waiting like a fool

你 是我唯一的愛
你 是我唯一的愛
(Cuz') You're my one and only love

底你的心肝內 是不是還有我的存在
在你的心裡 還有沒有我的存在
Am I still had a place inside your heart ?
永遠攏底等 
永遠就只能在等
All I can only do is waiting 
有時陣嘛會不甘願
有時候也會不甘願
Sometimes it's sucks to wait

想講要作伙飛
想說要一起飛走
Wanna fly away with you
去一個心中美麗的所在
到一個心中美麗的地方
To a beautiful ideal place  
所有的一切 
所有的一切
All of these (dream)
攏總尬你放作夥
全部都和你放在一起
I'll put it together with you
希望你 會當了解
希望你 可以了解
Hope that you'll understand one day 
為著你 我一定等
為了你 我一定等
I'll wait, for you